Allmänna villkor för Sleepy Nights

1. Företagsinformation

Arctic Recovery ApS

Gøteborg Allé 6, 7:e våningen, rum 15

8200 Aarhus N

E-post: support@sleepynights.dk

CVR: 44106167

 

Lageradress:

Shipshark ApS

Haraldsvej 66, Hall D

8960 Randers SØ

 

2. Priser

Alla angivna priser är i svenska kronor och inkluderar moms och eventuella tillämpliga skatter. Priserna är vägledande dagspriser och kan ändras utan föregående meddelande. Det pris som gäller vid bokningstillfället kommer att faktureras.
 

2.1 Prisjusteringar

Vi erbjuder ingen prisgaranti på varor som sänks i pris inom 30 dagar efter ditt köp, oavsett anledning (kampanj, rea etc.). Vi kan inte heller ge information om kommande erbjudanden eller prisändringar.
 

3. Betalning

Du kan betala med följande betalningsmetoder: VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, Klarna och banköverföring. Beloppet dras först när varan skickas. Alla priser är inklusive moms.
 

3.1 Beloppsreservation

Vid betalning med internationella kort reserveras beloppet omedelbart. Pengarna förblir reserverade tills:

vi drar betalningen vid leverans, eller

beloppet frigörs enligt reglerna för ditt betalkort.

Kontakta din kortutfärdare för mer information.
 

3.2 Förbeställning

Vissa artiklar kan förbeställas innan de finns i lager. Om så är fallet anges detta tydligt på den aktuella produktsidan.

 

Genom att förbeställa godkänner du följande:

- Betalningen debiteras omedelbart.

- Det förväntade leveransdatumet anges på sidan och i orderbekräftelsen – observera att detta kan komma att ändras.

- Du godkänner att vi drar betalningen före leverans i enlighet med gällande regler.

 

Om du har några frågor om förbeställningar är du välkommen att kontakta oss.
 

4. Leverans

Vi strävar efter att skicka alla beställningar som görs före kl. 15.30 samma arbetsdag. Beställningar som görs senare skickas nästa arbetsdag. Vi levererar normalt inom 1–2 arbetsdagar. Om du väljer hemleverans tillkommer en fraktavgift på 4,90 £ med GLS. Vi använder GLS och levererar till adresser och paketbutiker i Sverige.

 

Observera: Om det inte finns plats på önskad upphämtningsplats kan ditt paket flyttas till en annan leveransplats i närheten. Du kommer att meddelas om detta.

 

5. Ångerrätt och returer

Du har 14 dagars ångerrätt på produkter som inte omfattas av vår utökade sömn garanti. Produkten får provas, men inte användas. Du ansvarar endast för värdeminskning som uppstår genom hantering utöver vad som är nödvändigt för att bedöma varan.

 

Om du vill utöva din ångerrätt, vänligen kontakta oss via e-post med ditt ordernummer. Du måste returnera varan inom 7 dagar efter att du meddelat oss. Varan måste returneras ordentligt förpackad – och du bär risken under returtransporten. Vid avvisade returer erbjuder vi att skicka tillbaka varan till dig mot betalning av fraktkostnader, om detta begärs inom 7 dagar efter avvisningen.
 

5.1 Nöjdhetsgaranti

Vi erbjuder en 30-dagars nöjdhetsgaranti så att du kan prova produkten hemma i lugn och ro. Garantiperioden börjar den dag du mottar paketet.

 

Om produkten inte uppfyller dina förväntningar måste du:

 

Kontakta oss senast dag 30 och berätta varför du vill returnera den. Vi återbetalar beloppet till samma betalningsmetod som användes. Presentkort återbetalas med ett nytt presentkort.
 

Viktigt att veta:

Produkten måste ha använts, men får inte vara skadad eller felaktigt använd. Om den har använts betydligt mer än vad som är normalt för testning förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp för slitage – eller helt avvisa returen. Returer utan originalförpackningen är tillåtna, men vi rekommenderar att du använder en lämplig förpackning.

 

Observera att köparen ansvarar för returfraktkostnaderna.

 

Vid partiella returer där rabatter har getts (t.ex. volymrabatter) dras detta av från återbetalningsbeloppet. Om delar av en beställning som inkluderade en gåva returneras måste även gåvan returneras – annars dras dess värde av.

5.2 Avbeställning av en order före leverans

Om du vill avbeställa din order, vänligen kontakta Sleepy Nights kundtjänst så snart som möjligt. Vi måste se och behandla ditt meddelande innan paketet skickas. Om vi inte ser ditt meddelande och paketet redan har skickats, måste du själv betala för returfrakten. Vi svarar vanligtvis på kundtjänstförfrågningar inom 24 timmar.
 

6. Reklamationer

En 24-månaders reklamationsrätt gäller i enlighet med lagen om försäljning av varor. Vid fel eller brister kommer vi att bedöma om varan ska repareras, bytas ut, krediteras eller rabatteras. Du måste lämna in din reklamation inom rimlig tid – helst senast två månader efter att du upptäckt felet.
 

7. Klagomålsförfarande

Om du är missnöjd med ditt köp, kontakta oss på support@sleepynights.se – vi kommer att göra vårt bästa för att hitta en lösning.

 

Om vi inte kan nå en överenskommelse kan du klaga till:

Kommittéhuset

Toldboden 2, 8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

 

Varorna eller tjänsterna måste ha kostat mellan 1 110 och 100 000 danska kronor för att vara berättigade till prövning.

Om du bor i ett annat EU-land kan du använda Europeiska kommissionens klagomålsportal: http://ec.europa.eu/odr

 

Alla tvister avgörs i enlighet med dansk lag.